Saturday 20 September 2014

MESTI TENGOK! Gadis Ini Dikutuk Di Laman Sosial kerana Lawak yang Melampau dan Sensitif


Pada masa kita laman sosial seperti Facebook, Twitter dan juga INstagram menjadi antara salah satu medium bagi seseorang untuk mendapatkan maklumat mengenai berita di segenap dimensi. Baru-baru ini, seorang pengguna Facebook menjadi 'bahan' pengguna-pengguna lain gara-gara satu status yang dirasakan lawak olehnya. Ternyata perbuatannya ini mendapat tentangan daripada pelbagai pihak..

Pengguna Facebook tersebut ialah, Ehh Raa LakaLaka IV yang telah memuat status tersebut ke laman Facebook Kaki Sporting. Di status tersebut, dia menulis kononnya dia baru pulang dari misi kemanusiaan di Gaza dan kini dalam perjalanan ke Sabah untuk memberi bantuan kepada penduduk disana. Disebabkan statusnya yang dikatakan seperti mempersendakan krisis di Gaza sememangnya tidak boleh diterima oleh ramai orang di dalam group tersebut.





Status itu dijadikan bahan setelah bercampur dengan riak, lucah dan penghinaan terhadap penduduk kampung di sana. Pihak bertanggungjawab seperti SKMM perlu mengambil langkah yang serius bagi membendung masalah seperti ini dari berleluasa kerana takut ia akan memudaratkan serta mencemarkan imej negara kita Kelak.

View the original article here

No comments:

Post a Comment