Tuesday 28 October 2014

GILA!!! Pelajar Ditampar Guru Sehingga Buta


Seorang budak lelaki berusia 12 tahun di China terpaksa menjalani pembedahan mata selepas ditampar hampir 40 kali hanya kerana gagal menyiapkan kerja rumah diberi gurunya.

Kanak-kanak berasal dari Zhengzhou di wilayah Henan itu berkata, dia ditampar selepas gurunya menyuruh semua rakan sekelas berbuat demikian sebagai hukuman tidak menyiapkan kerjanya.

Malah, katanya, guru itu menjanjikan hadiah untuk murid yg menghasilkan bunyi menampar paling kuat.


Selepas disepak, guru itu memaksa saya membuat tekan tubi dan melarang saya makan tengah hari, katanya seperti dilapor media.

Ketika itu mangsa menyangka masalahnya akan berakhir di situ saja sehinggalah dia berasa ada sesuatu tidak kena pada dirinya.

Menurut mangsa dia gagal melihat dengan jelas menggunakan mata kirinya beberapa jam kemudian.

Difahamkan, guru berkenaan menganggap hukuman berat adalah kaedah terbaik mendorong muridnya belajar dengan lebih baik.

Sementara itu, ibu mangsa berkata dia terkejut apabila mengetahui betapa teruk kecederaan dialami anaknya.

“Malah doktor memaklumkan anak saya mungkin tidak lagi dapat menggunakan mata kirinya,” katanya.

Menurut wanita terbabit, keluarganya menerima pampasan sebanyak 30,000 yuan (RM16,278) yg sudah pun digunakan untuk perbelanjaan pembedahan itu.

“Saya berharap anak saya tidak cacat,” katanya.

 


View the original article here

No comments:

Post a Comment