Saturday 15 November 2014

Inilah Pemandu Lori Treler Wanita Paling Cantik

Kerjaya sebagai pemandu pasti kebanyakan wanita tidak mahu, apatahlagi menjadi pemandu lori. Pekerjaan seperti itu memang sesuai untuk lelaki, kerana sangat melelahkan, kasar dan membuat wajah kusam. Namun ada wanita dari Michigan yang memilih untuk berkarier sebagai pemandu lori. Beliau adalah Lisa Kelly, wajahnya sangat cantik, secantik super model. Bahkan ia disebut-sebut sebagai pemandu lori paling cantik di dunia.

Lisa Kelly adalah wanita kelahiran Michigan pada tahun 1980. Di usianya yang masih muda, Lisa Kelly menyertai sebuah reality show di History Channel, Ice Road Truckers. Dalam acara ini, anda boleh menyaksikan wanita cantik ini memandu lori besar seolah-olah dia memandu kereta sedan. Lisa memandu dengan santai seolah sedang memandu kereta peribadinya.

Lisa Kelly adalah gambaran wanita yang sudah terlatih berdikari dan bekerja keras sejak kecil. Meskipun bukan dari keluarga yang tidak mampu, namun Lisa sudah akrab dengan ladang dan bekerja sebagai pegawai stesen minyak semasa bersekolah. Sejak masih kecil, Lisa minat melihat trak, ia bahkan ingin mempunyai trak suatu semasa nanti.

Lisa memang suka mengelilingi bandar dan ia sangat ingin boleh melakukannya sambil memandu lori. Keinginannya terjawab setelah dipilih untuk mengikuti acara Ice Road Truckers di History Channel. "Aku ingin menua sebagai pemandu truck dan tidak menyesal kerana melakukan hal yang ingin lakukan. Hidup bagiku adalah sebuah mimpi dan kita harus meraihnya," ujar wanita ini.

Lisa Kelly masih sangat muda dan cantik. Beliau bukanlah supermodel, namun ia sangat bahagia dan bangga dengan apa yang boleh dia lakukan sekarang, Begitulah hidup, kita bukan 'hanya punya hidup sekali' namun kita 'bersyukur punya kesempatan berharga untuk hidup'. Bila anda ingin bahagia, lakukan apa yang ingin anda lakukan dengan sebaik-baiknya. Itulah cara untuk menghargai kehidupan.





View the original article here

No comments:

Post a Comment