Wednesday 5 November 2014

Kisah Gadis Cantik Yang Kesepian Selepas Kemalangan Ngeri


"Mengenang kembali", Marks Liz "20 tahun menceritakan kisah trajedi hitam yang mengubah hidup selepas kejadian ngeri yang membuatkan hidupnya terasa begitu sepi.

Gadis cantik yang bernama Marks Liz memandu sebuah kereta Mazda 3 nya sebatang jalan di St Michaels, Maryland, apabila beliau menerima sms dari ibunya, Betty. Tanpa berfikir panjang, dia melihat ke bawah di telefon untuk membaca mesej.

Beberapa detik kemudian, beliau melanggar sebuah trak tunda yang dipandu oleh lelaki berusia 25 tahun Roy Dixon yang berhenti di St Michaels Road menunggu untuk membelok kiri ke Wales Lane.

Marks, yang ketika itu berusia 17 tahun cedera parah, telah diterbangkan ke University of Baltimore Shock Trauma Center dengan kecederaan otak yang serius dan muka, di mana beliau berada di dalam rawatan rapi selama hampir satu bulan.

Dalam beberapa minggu berikutnya, dia terpaksa menjalani beberapa pembedahan, termasuk prosedur 11 jam di otaknya.

Dua tahun setengah berlalu, dia buta pada sebelah mata, telah kehilangan rasa nya bau, tidak dapat mendengar dengan baik, tidak dapat mengalirkan air mata kerana saluran air yang rosak dan tidak boleh tidur secara semula jadi.

Tetapi walaupun kecederaan yang dahsyat,  Marks mengatakan salah satu yang paling dahsyat dari kecelakaan itu ialah kerana rakan-rakannya mejuahi darinya, yang kebanyakannya tidak boleh menerima situasinya" jelas beliau".


Jelas beliau lagi "Semua rakan-rakannya sedang belajar di kolej, saya tidak. Aku hanya duduk di rumah, berfikir untuk diri saya sendiri, "Saya tidak mempunyai satu pun rakan". "

Sebelum kemalangan itu, beliau adalah pelajar di St. Michaels High School, seorang remaja 'popular' aktif dalam permainan sukan, bowling dengan rakan-rakan dan bahkan menjadi model.

Ibunya, Betty, berkata: "Aku melihat pada halaman Facebook-nya dan dia berkata," bolehkah sesiapa keluar bersama saya hari ini? saya tidak mempunyai kawan-kawan? ". '







View the original article here

No comments:

Post a Comment