Wednesday, 5 November 2014

WOW!!! Amy Gordon: Kisah Gadis Gemuk Yang Berjaya Menurunkan Hampir Separuh Berat Badannya Selepas Di Hina..






Menjadi bahan jenaka dikalangan rakan-rakan Kolej kerana bentuk tubuh yg gemuk adalah satu perkara yg mengecewakan seseorang. Di tambah lagi apabila bentuk tubuhnya menjadi sasaran modal untuk pelawak di atas pentas untuk melawak kepada penonton ianya adalah saat-saat yg amat memalukan apabila diketawakan oleh ramai hadirin yg hadir. 



Peristiwa tersebut terjadi kepada seorang wanita yg bernama Amy Gordon 29 Tahun dari Wolvehampton. Wanita yang mempunyai tubuh yg gemuk dengan berat badan mencecah 117Kg. Amy Gordon mempunyai berat badan yang agak berlebihan sehingga dia menjadi sasaran kutukan dan ejekan rakan-rakan sekolahnya. Setiap hari Amy Gordon mengakui tidak pernah lari daripada diejek dan dicaci kerana mempunyai badan yg gemuk. 






Peristiwa yang amat memalukan yg pernah terjadi kepada ketika dia menghadiri sebuah acara komedi dimana ketika itu pelawak di atas pentas membuat lawak tentang gadis-gadis berlemak. 



Kemudian Pelawak tersebut menunjuk ke arahnya dan berkata "Disana salah seorangnya"



"Tiba-tiba semua mata memandangnya dan bergelak sakan. Malam itu berubah menjadi satu mimpi ngeri kepada saya" Kata Amy.



Amy Gordon mula nekad untuk menguruskan badannya apabila dia meningkat dewasa. Semasa dia bekerja di Klinik Gigi dia dikelilingi dengan rakan yg sentisa memberi semangat kepadanya dan tidak mencacinya kerana berat badannya.



Amy Gordon mengambil masa selama 10 tahun untuk menurunkan berat badannya seperti sekarang. Pada mulanya sesi dietnya agak tidak teratur dimana berat badannya turun dan naik.



Sehinggalah Amy Gordon menyertai kumpulan Weight Watchers di Wolverhampton.



Amy Gordon berubah menjadi seorang vegetarian dan semenjak itulah berat badannya semakin menurun dengan teratur. 



Kini Amy telah berjaya menurunkan hampir separuh daripada berat badan asalnya iaitu dari 117Kg kepada 62Kg. Amy Gordon sedang berusaha menurunkan berat badanya kepada 50kg.










Amy Gordon kini lebih cantik, langsing dan seksi dan dia muncul sebagai penghias muka hadapan majalah Weight Watcher 2014.








Semasa Amy Gordon bercuti di Tunissia, beliau pertama kali memakai bikini sepanjang hidupnya. 



Semasa di klinik salah seorang pesakitnya bertanya kepadanya "Dimana Amy".



Apabila Amy menyatakan dialah Amy. Pesakit itu menggelengkan kepalanyadan berkata "Bukan, Amy lain. Gadis gemuk dan berambut hitam".



Amy tersenyum kerana dia bukan lagi gadis gemuk yg dicaci, dikutuk, dihina dan diejek dulu.

 


View the original article here

No comments:

Post a Comment