Tuesday 2 September 2014

Bengang Bunyi Bising, Budak Potong Tali Pekerja Sedang Baiki Apartment

Bengang Bunyi Bising, Budak Potong Tali Pekerja Sedang Baiki Apartment | Seorang kanak-kanak yang berang dengan bunyi bising yang mengganggu rancangan kartun ditontoni bertindak memotong tali abah-abah digunakan seorang pekerja rencam yang sedang melakukan pembaikpulihan.

Bengang Bunyi Bising, Budak Potong Tali Pekerja Baiki Apartment

Liu Mai sedang menggunakan gerudi pada tembok apartmen berkenaan di tingkat lapan dan terkejut apabila melihat Tang Chu, 10, menggunakan pisau untuk memotong abah-abah digunakannya di beberapa aras di atasnya.

"I was using an electric drill to fit security lights to the outside of the building when I felt my safety rope shaking. I looked up to see what was wrong.

"Then I saw the boy cutting the rope with a knife. I shouted at him to stop but he didn't listen and soon after, the rope was broken.

"I was petrified. I thought I was sure to fall, but the boy just stood and watched me."

“Saya sedang memasang lampu keselamatan dan tiba-tiba terasa abah-abah digunakan bergerak.

“Alangkah terkejut saya apabila melihat budak itu memotongnya. Saya menjerit namun tidak dihiraukannya... Memang pengalaman itu terlalu ngeri,” katanya.

Dia terpaksa mengharungi detik cemas selama 40 minit dengan hanya satu tali sementara rakan sekerja berusaha menariknya ke tempat selamat.

Budak Potong Tali Ketika Pekerja Sedang Gerudi

Jurucakap bomba berkata, kanak-kanak itu tidak berfikir panjang kerana berang apabila tidak dapat mendengar rancangan kartun kegemarannya di televisyen.

Bapanya Tang Peng berkata anaknya sudah memohon maaf atas kejadian itu selain menggantikan abah-abah mangsa.

“Saya juga duduk berbincang dengan anak saya itu dan memberitahunya betapa teruk sikapnya sehingga membahayakan nyawa seseorang,” katanya. - Agensi

sumber
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Geramdiganggutontonkartun/MA/Article/index_html
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/rooftop-worker-clings-life-after-4132703


View the original article here

No comments:

Post a Comment