Monday 1 September 2014

Yang Kecoh Sangat Soal Peribadi Saya Apa Pasal? - Ramli MS

Yang Kecoh Sangat Soal Peribadi Saya Apa Pasal? - Ramli MS | “Memang salah saya kerana merahsiakan perkahwinan kami tapi saya kesal kerana serbuan itu digembar-gemburkan seolah-olah saya buat jenayah. Macamlah saya jual pil ecstasy atau pil kuda! Yang kecoh sangat soal peribadi saya apa pasal?”

Yang Kecoh Sangat Soal Peribadi Saya Apa Pasal? - Ramli MS

"Dah setahun kami kahwin, tentu ada sebabnya kami rahsiakan perkara ini. Kenapa kamu semua nak sibuk? Ini adalah hak mutlak asasi saya,"

Begitulah luahan Datuk Ramli MS selepas rumahnya di Bandar Kinrara, Puchong, diserbu penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pagi semalam selepas dia disyaki berkhalwat dengan Alyah.


Berikutan itu Datuk Ramli MS dan Alyah di minta pihak JAIS untuk mengemukakan bukti bahawa mereka telah berkahwin di pulau Batam, Indonesia kepada JAIS pada Selasa depan atau berdepan dengan tindakan mahkamah kerana berkhalwat.

Sekiranya Ramli dan Alyah gagal mengemukakan dokumen yang diperlukan itu, mereka boleh dikenakan tidakan kerana kesalahan berkhalwat.

Katanya, ia selaras dengan kesalahan khalwat Seksyen 29 Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang jika sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi tiga ribu ringgit atau dipenjarakan tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali.

sumber
http://www.hmetro.com.my/articles/2014082902193220140829021932/Article
http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2014/08/29/ramli-ms-kahwin-alyah/


View the original article here

No comments:

Post a Comment