Wednesday 5 November 2014

5 Geng Mafia Yang Paling Kejam Dan Menakutkan

1.Geng Mara Salvarucha

Geng Mara Salvatrucha merupakan geng paling berbahaya dan menakutkan di dunia. Rata-rata ahli-ahlinya mempunyai tato di sekujur tubuh mereka. Pada awalnya terbentuk di Negara Bahagian California, Amerika Syarikat. Hingga kini mereka mempunyai kira-kira 70 ribu ahli.

Mereka mengerjakan perkara-perkara dilarang undang-undang seperti berdagang narkotik, menjual senjata api, menjadi pembunuh bayaran, terlibat dalam perdagangan manusia, dan membunuh . Mereka tidak kisah mengorbankan lelaki, perempuan, sampai anak-anak. Bahkan mereka sudah tidak lagi mengenali persaudaraan. Banyak ahli geng membunuh keluarga mereka yang tidak sehaluan.

2.Raja latin

Raja Latin termasuk geng paling berbahaya dan teroganisir dengan baik. Mereka membesar di Bandar Chicago, Amerika Syarikat dan kebanyakan dianggotai oleh mereka yang berdarah Puerto Rico dan Mexico. Mereka memang tidak sebengis Mara Salvatrucha.

Namun para anggotanya tersohor lantaran pekerjaan mereka yang kebanyakan cuci wang dan menjadi pembunuh upahan.

3.Aryan Brothers

Persaudaraan Aryan menjadi geng paling berbahaya. Mereka dikenali paling ketagih mencabar geng lain demi menandakan mereka paling kuat. Nama mereka di sebalik pembunuhan seperempat tahanan seluruh Amerika Syarikat.

Untuk menjadi ahli Persaudaraan Aryan. Anda perlu membunuh seseorang yang menjadi musuh mereka dan itu tidak mudah. Mereka mempunyai kira-kira 20 ribu ahli dan sering keluar masuk penjara. Mereka juga dikenali sebagai the Brand, the AB, dan lain-lain.

4.Los Zetas

Los Zetas konon geng jenayah pertama berdiri di Mexico dan mereka juga menjadi kartel perdagangan dadah paling kuat di negara itu. Membunuh orang merupakan kegiatan rutin para ahli Los Zetas. Pada 2012 Los Zetas mengawal 11  bahagian negara di Mexico untuk peredaran narkotik.

Wilayah mereka tidak terbatas. Mereka bukan hanya aktif di Mexico tetapi juga di Amerika Syarikat dan beberapa negara lain. Mereka juga tidak takut mati hingga saban hari beradu senjata dengan tentera.

5.Road 18
Geng Road 18 merupakan geng brutal di Bandar Los Angeles, Amerika Syarikat. Mereka dipercayai mempunyai 65 ribu ahli di 120 bandar seluruh Negeri. Rival mereka utama yakni Mara Salvatrucha dan sering berperang senjata api antara geng.

Mereka juga melaksanakan peraturan ketat pada anggotanya demi melindungi geng. Ada hukuman bernama 18 saat dibelasah. Masa itu anggota yang kena hukuman harus rela mendapat tendangan, pukulan, atau tonjokan ahli lain selama waktu ditentukan.

View the original article here

No comments:

Post a Comment